Общи условия

  1. Основни разпоредби
    1. Общите условия уреждат отношенията между страните по договора за покупко-продажба, които са Продавачът (Skandor s.r.o., Husova 1250/71, 301 00 Plzeň, Чешка република, ID 29100194), от една страна, и Купувачът, от друга.
    2. Купувачът е потребител или предприятие. Потребител е всяко лице, което извън рамките на своята стопанска дейност или извън рамките на независимото упражняване на своята професия, сключва договор с продавача или по друг начин се договаря с него. Предприемач е лице, което самостоятелно, за своя сметка и на своя отговорност, извършва доходоносна дейност чрез търговия или по подобен начин с намерението да я извършва постоянно с цел печалба. За целите на защитата на потребителите предприемачът включва, inter alia, всяко лице, което сключва договори във връзка със собствената си стопанска, производствена или подобна дейност или при независимо упражняване на професията си, или всяко лице, което действа от името или за сметка на предприемач.

  2. Договор
    1. Договорът се сключва с приемането на предложението за сключване на договор от страна на купувача на уебсайта на продавача, което става чрез изпращане на поръчката на съответния уебсайт на продавача, след като стоките, предмет на договора за покупко-продажба, са били поставени от купувача в кошницата.
    2. Преди да изпрати поръчката, купувачът има право да промени изискваното изпълнение (артикулите в кошницата), транспорта и начина на плащане и да провери всички данни, въведени в поръчката. Продавачът не носи отговорност за грешки в поръчката, причинени от купувача или възникнали при предаването на данни. Продавачът ще потвърди сключването на договора на купувача на посочения от него имейл адрес.
    3. С изпращането на поръчката купувачът потвърждава, че е прочел настоящите Общи условия, валидни и действащи към датата и часа на изпращане на поръчката, и че е съгласен с тях.
    4. С договора за покупко-продажба продавачът се задължава да предаде на купувача вещта, която е предмет на покупко-продажбата, а купувачът се задължава да приеме вещта и да заплати на продавача покупната цена. Прехвърлянето на собствеността се извършва, когато продавачът предаде стоката на първия превозвач, за да я транспортира до купувача.
    5. Задължението за предаване на стоката съгласно предходния параграф се изпълнява от Продавача чрез доставяне на стоката в договореното количество, качество и дизайн на мястото, посочено от Купувача като адрес за доставка, и предоставяне на възможност на Купувача да борави със стоката на това място.
    6. Рискът от повреда преминава върху купувача при приемането на стоката. Повреда на вещта, която е настъпила, след като рискът от повреда на вещта е преминал върху купувача, не засяга задължението на купувача да плати договорената покупна цена, освен ако повредата е причинена от нарушение на задълженията на продавача.

  3. Цени
    1. Всички цени са договорни. Цените в електронния магазин на уебсайта на продавача са винаги актуални и валидни.
    2. Цените са окончателни, включително законовия размер на ДДС и всички други данъци и такси, които потребителят трябва да плати, за да получи стоките; цените за доставка и плащане се посочват като отделни елементи в поръчката, когато тя се изпраща, и не са включени в цените на стоките, които са посочени в електронния магазин.
    3. Купувачът ще получи изпълнението на цената, валидна към момента на поръчката. Тази цена ще бъде посочена в поръчката и в съобщението, потвърждаващо получаването на поръчката на стоки.

  4. Отговорност за дефекти
    1. Дадена вещ е дефектна, ако не притежава договорените характеристики. Правото на купувача от некачествено изпълнение се основава на дефекта, който вещта има, когато рискът от увреждане преминава върху купувача, дори ако той се появи по-късно. Правото на купувача се установява също така от дефект, възникнал по-късно, който продавачът е причинил чрез нарушаване на задълженията си.
    2. Купувачът трябва да провери стоките възможно най-скоро след преминаването на риска от увреждане на стоките и да се увери в характеристиките и количеството на доставените стоки.
    3. Неизпълнението на задължението на едната страна по договора да влезе във владение на вещта дава право на другата страна да продаде вещта, след като даде на неизправната страна разумен допълнителен срок за влизане във владение, след като уведоми неизправната страна. Това важи и в случай че страната е в забава по отношение на плащането, което е обвързано с предаването на вещта.
    4. Продавачът е отговорен пред купувача за това, че вещта е без недостатъци при получаването ѝ, по-специално в момента, в който купувачът е влязъл във владение на вещта,
      1. стоките имат характеристиките, договорени между страните, а при липса на споразумение - характеристиките, които продавачът или производителят са описали, или които купувачът е очаквал, като се има предвид естеството на стоките,
      2. артикулът е подходящ за целта, за която продавачът заявява, че се използва, или за която обикновено се използва артикул от този вид,
      3. е вещ в съответното количество, мярка или тегло, и
      4. въпросът е в съответствие с изискванията на законодателството.
    5. Ако дефектът се появи в рамките на шест месеца от получаването, артикулът се счита за дефектен при получаването му.
    6. Купувачът има право да упражни правото си на рекламация за дефекти, появили се в потребителските стоки, в рамките на двадесет и четири месеца от получаването им, но това не се прилага:
      1. за артикул, продаден на по-ниска цена - дефектът, за който е договорена по-ниската цена,
      2. износване, причинено от нормална употреба,
      3. в случай на употребявана вещ - дефект, съответстващ на степента на употреба или износване на вещта, когато купувачът я е придобил; или
      4. към други дела, ако естеството на делото го изисква.
    7. Правото на дефектно изпълнение не принадлежи на купувача, ако преди да поеме вещта, купувачът е знаел, че вещта има дефект, или ако купувачът сам е причинил дефекта.
    8. Ако вещта има дефект, който продавачът е длъжен да компенсира, и ако вещта се продава на по-ниска цена или ако е употребявана вещ, купувачът има право на разумна отстъпка вместо на замяна на вещта.
    9. Ако дефектното изпълнение е съществено нарушение на договора, купувачът има право да
      1. да отстрани дефекта, като достави нова стока без дефект или да достави липсващата стока, освен ако това е неразумно с оглед на естеството на дефекта, но ако дефектът засяга само част от стоката, купувачът може да поиска само замяна на частта; ако това не е възможно, той може да се откаже от договора. Въпреки това, ако това е непропорционално с оглед на естеството на дефекта, по-специално ако дефектът може да бъде отстранен без неоправдано забавяне, купувачът има право да отстрани дефекта безплатно,
      2. да отстрани дефекта, като поправи изделието,
      3. разумна отстъпка от покупната цена, или
      4. да се откаже от договора.
    10. Ако дефектното изпълнение е незначително нарушение на договора, купувачът има право на отстраняване на дефекта или на разумна отстъпка от покупната цена.
    11. Докато купувачът не упражни правото си на отстъпка от покупната цена или не се откаже от договора, продавачът може да достави липсващото или да отстрани правния недостатък. Продавачът може да отстрани други дефекти, като поправи стоката или достави нова стока по свой избор. Ако се достави нов артикул, купувачът трябва да върне оригиналния артикул на продавача за негова сметка.
    12. Ако купувачът не е уведомил за дефекта без неоправдано забавяне, след като е могъл да го открие при своевременна проверка и достатъчна грижа, съдът не му признава правото на дефектното изпълнение. В случай на скрит дефект същото се прилага, ако дефектът не е бил обявен без неоправдано забавяне, след като купувачът е могъл да го открие при полагане на разумна грижа, но не по-късно от две години след доставката на стоките.
    13. Купувачът трябва да предяви рекламация за доставените стоки по телефон, електронна поща или чрез кореспонденция, като използва данните за контакт, посочени на уебсайта на Продавача; впоследствие Купувачът ще бъде информиран за процедурата за разглеждане на рекламацията. Продавачът се задължава да урежда всички жалби без неоправдано забавяне и да информира купувача за хода на разглеждане на жалбата.

  5. Гаранционни условия
    1. С гаранцията за качество продавачът се задължава да гарантира, че стоката ще бъде годна за обичайното си предназначение или ще запази обичайните си характеристики за определен период от време. Тези ефекти включват посочването на гаранционния срок или срока на годност на стоката върху опаковката или в рекламата. Гаранция може да бъде предоставена и за отделна част от изделието.
    2. Гаранционният срок започва да тече от доставката на артикула на купувача; ако артикулът е бил изпратен по договор, той започва да тече от доставката на артикула до местоназначението. Купувачът няма право на гаранция, ако дефектът е причинен от външно събитие, след като рискът от повреда на стоката е преминал върху купувача.
    3. Гаранцията за качество на Продавача се предоставя за срок от 24 месеца, освен ако не е посочено друго.

  6. Отказ от договора
    1. Потребителят има право да се откаже от договора в срок от петнадесет дни. Срокът по първото изречение започва да тече от датата на получаване на стоките. Отказът може да бъде направен по телефона или чрез кореспонденция, като се използват данните за контакт, предоставени на уебсайта на Продавача.
    2. Потребителят не може да се откаже от договор за доставка на стоки, които са били адаптирани към желанията на потребителя или към неговата личност, за доставка на бързо развалящи се стоки или на стоки, които са били безвъзвратно смесени с други стоки след доставката.
    3. Ако потребителят се откаже от договора, той трябва да достави или да възложи да бъдат доставени на продавача стоките, получени от него, без неоправдано забавяне, най-късно в рамките на четиринадесет дни от отказа от договора, за сметка на купувача.
    4. Потребителят трябва да върне стоките в пълен комплект, с пълна документация, неповредени, чисти, за предпочитане с оригиналната опаковка, в състоянието и стойността, в които са били получени.
    5. Потребителят носи отговорност пред продавача за всяко намаление на стойността на стоките в резултат на боравене със стоките по начин, различен от този, който е необходим с оглед на тяхното естество и характеристики.
    6. Ако потребителят се откаже от договора, продавачът трябва да възстанови на потребителя без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни след отказа всички парични средства, получени от потребителя по договора. Продавачът не е длъжен да върне получените средства, преди потребителят да е предал на продавача стоките, които са предмет на договора.
    7. Купувачът не може да се откаже от договора или да поиска доставка на нова стока, ако не може да върне стоката в същото състояние, в което я е получил. Това не важи,
      1. ако е настъпила промяна в състоянието в резултат на проверка за установяване на дефекта на стоката,
      2. ако купувачът е използвал стоката, преди да бъде открит дефектът,
      3. ако купувачът не е причинил невъзможността за връщане на стоката в непроменено състояние чрез действие или бездействие, или
      4. ако купувачът е продал вещта, преди да бъде открит дефектът, ако я е употребил или ако е променил вещта при нормалната ѝ употреба; ако това се е случило само частично, купувачът връща на продавача това, което все още може да бъде върнато, и компенсира продавача до степента, до която той се е възползвал от употребата на вещта.

  7. Защита на личните данни
    1. Продавачът, в качеството си на администратор, обработва лични данни на купувачи, регистрирани потребители и потребители, абонирани за търговски съобщения ("субекти на лични данни"); личните данни се обработват изключително до степента, в която са предоставени пряко от субектите на лични данни, не се обработват лични данни, получени от трети страни.
    2. Продавачът декларира, че счита всички лични данни за поверителни. Личните данни никога няма да бъдат разкривани или предоставяни на трети страни, освен в случаите, посочени по-долу, в съответствие с целта на обработката на тези данни.
    3. Продавачът декларира, че всички лични данни се обработват по начин, който гарантира адекватна сигурност на личните данни, включително защитата им чрез технически и организационни мерки срещу неразрешено или незаконосъобразно обработване и срещу случайна загуба, унищожаване или повреждане.
    4. Целта и правното основание за обработката на личните данни е сключването и изпълнението на договор за покупка за доставка на поръчаните стоки между продавача и купувача, както и изпълнението на законовите задължения на продавача (напр. архивиране на данъчни документи с лични данни на купувачите за период от минимум 10 години). В случай на непредоставяне на лични данни договорът за покупко-продажба за доставка на поръчаните стоки не може да бъде сключен по същество. Правното основание за обработката на лични данни, свързани с регистриран потребителски профил или с абонамент за търговски съобщения, е доброволното съгласие на съответния потребител, което може да бъде оттеглено по всяко време.
    5. Личните данни се обработват до степента, необходима за изпълнение на целта на обработката им, и само за времето, което е строго необходимо за това (в случай на изпълнение на договор за покупко-продажба, произтичащ от поръчка на стоки, личните данни на купувача се обработват не по-дълго от изтичането на срока за предявяване на рекламация за гаранционни дефекти на стоките; това не изключва по-нататъшна обработка на лични данни на друго правно основание, например за изпълнение на законовото задължение за архивиране на данъчни документи с лични данни за период от минимум 10 години). Личните данни, обработвани въз основа на съгласието на регистриран потребител или потребител, абониран за търговски съобщения, се обработват за максимален срок от 5 години или до оттегляне на съгласието от регистрирания потребител.
    6. След изтичането на необходимото време по смисъла на предходния параграф, обработените лични данни се изтриват от Продавача най-късно в рамките на 30 дни; същото се прилага и в случай на оттегляне на съгласието за обработване на лични данни в случаите, когато правното основание за обработването на лични данни е даденото съгласие.
    7. Ако субектът на данни предоставя лични данни на трета страна на продавача, той е длъжен да информира съответната трета страна за това и да осигури съгласието на третата страна с тези условия.
    8. Лични данни и информация като IP адреса на посетителя на уебсайта на Продавача, датата и часа на достъп до уебсайта, информация за използвания интернет браузър или езиковата настройка на браузъра, както и отделните разглеждани уеб страници могат да бъдат обработвани автоматично. Цялата тази информация е анонимна и не може да бъде отнесена към конкретно лице. Продавачът може също така автоматично да обработва така наречените "бисквитки", за да улесни предоставянето на услуги на информационното общество в съответствие с разпоредбите на Директива 95/46/ЕО относно предназначението на "бисквитките" или подобни инструменти. Потребителите имат възможност да откажат съхраняването на "бисквитки" или други подобни инструменти на своите крайни устройства, например като активират функцията за анонимно сърфиране в своя браузър.
    9. Не е налице автоматично вземане на индивидуални решения от страна на продавача по смисъла на член 22 от ОРЗД.
    10. Обработените лични данни се предават на трети страни само в случаите и до степента, необходими за изпълнение на целта на тяхното обработване. По-специално това включва предаването на лични данни на превозвачи, които осигуряват транспортирането на стоки от продавача до купувача или връщането на стоки в обратна посока, предаването на лични данни на услуги, които извършват и събират потребителски оценки на онлайн магазини (напр. Heureka и др.), и предаването на лични данни на доставчици на платежни услуги.
    11. При плащания с кредитна карта Продавачът не разполага с информация за кредитната карта, използвана от Купувача; с тази информация разполагат само сигурният портал за плащания и съответната банкова институция.
    12. Субектът на лични данни има право да оттегли съгласието си за обработване на лични данни по всяко време, право да коригира или допълни личните си данни, право да поиска ограничаване на обработването им, право да възрази или да подаде жалба срещу обработването на лични данни, право на достъп до личните си данни и право да бъде информиран за обхвата или начина на обработване на личните му данни, право да поиска прехвърляне на личните си данни, право да бъде информиран за нарушение на сигурността на личните му данни и право да изтрие личните си данни. Всички тези права могат да бъдат упражнени, като се свържете с Продавача по електронен път или на хартиен носител, като използвате данните за контакт, предоставени на уебсайта на Продавача; Продавачът обработва искането на субекта на данните без ненужно забавяне, но винаги в рамките на 30 дни от получаването му. Субектът на данни има право да подаде жалба до Службата за защита на личните данни.

  8. Извънсъдебно решаване на спорове
    1. В случай че между продавача и купувача-потребител възникне потребителски спор по договор за покупко-продажба или договор за предоставяне на услуги, който не може да бъде разрешен по взаимно съгласие, потребителят може да подаде предложение за извънсъдебно уреждане на такъв спор до определен орган за извънсъдебно уреждане на потребителски спорове: КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, Помирителна комисия, гр. София, ПК 1000, ул. Врабча 1, ет. 3,4 и 5, info@kzp.bg, https://kzp.bg/pomiritelna-komisiya. Потребителите могат да използват и платформата за онлайн решаване на спорове, създадена от Европейската комисия на адрес ec.europa.eu/consumers/odr.

Тези условия са валидни и влизат в сила от 25.5.2018 г.